تسکین درد های موضعی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
درد موضعی
 

سفتی و اسپاسم و گرفتگی عضله همگی می‌توانند عضلات را دردناک کنند، اما راهکار‌های طبیعی برای شل کردن عضلات می‌توانند تا حدود زیادی از درد و ناراحتی عضلات‌تان کم کنند

ریلکسر عضلات

درد عضلات اسکلتی می‌تواند پایین کمر، ران‌ها، ساق‌ها، کف پاها، دست‌ها، بازو‌ها و شکم را تحت تاثیر قرار بدهد. اسپاسم‌ها عضله ممکن است از چند ثانیه تا ۱۵ دقیقه و یا بیشتر طول بکشد و سبب درد شدید و سفتی و انقباض عضله بشود.

پزشکان به طور کلی برای کمک به افزایش طیف حرکتی عضله و شل کردن آن، دارو‌های شل کننده عضلات تجویز می‌کنند. اما پزشک‌تان ممکن است ابتدا توصیه کند از دارو‌های بدون نسخه برای تسکین درد عضله استفاده کنید. دارو‌های بدون نسخه و موجود روی پیشخوان داروخانه‌ها مانند دارو‌های ضد التهابی غیراستروئیدی می‌توانند درد عضلات را تسکین داده و احتمالا از نیاز به دارو‌های شل کننده‌ی عضلات پیشگیری کنند. اگر درد و سفتی عضله ادامه پیدا کرد، پزشک داروی شل کننده تجویز خواهد کرد. شما نمی‌توانید دارو‌های شل کننده‌ی عضلات را بدون نسخه‌ی پزشک تهیه کنید.

دارو‌های تجویزی شل کننده‌ی عضلات بسیار قوی هستند و هم این دارو‌ها و هم دارو‌های ضد التهابی غیراستروئیدی دارای عوارض جانبی‌اند، به همین علت خیلی از افراد ترجیح می‌دهند از راهکار‌های طبیعی استفاده کنند.

ریلکسر های طبیعی

آلبالو ترش

آلبالو ترش حاوی ترکیبات ضد التهابی طبیعی است که می‌توانند تنش عضلات را تسکین بدهند. مطالعه‌ای دریافت نوشیدن آب آلبالو ترش، تاثیر مثبتی بر علائم درد و آسیب عضلانی دارد. نوشیدن ۳۳۵ میلی لیتر آب آلبالو دو بار در روز و به مدت ۷ روز پیش از دوی ماراتن، به دونده‌ها کمک کرده بود درد و کشیدگی عضلات خود را بهتر ریکاوری کنند. سایر مطالعات نیز نشان داده‌اند نوشیدن آب آلبالو به مدت یکی دو روز قبل و دو روز بعد از تمرینات شدید ورزشی، کمک می‌کند التهاب عضلات کاهش یافته و عملکرد عضله زودتر به حالت قبل برگردد.

عصاره نعنا فلفلی

عصاره نعنا فلفلی خاصیت آنالژزیک (ضد درد) دارد. ترکیب چند قطره عصاره نعنا فلفلی با یک روغن حامل و ماساژ عضلات دردناک با آن، خاصیت آرامشبخشی و خنک کنندگی دارد. عصاره نعنا فلفلی برای درمان درد‌های التهابی و غیر التهابی کاربرد دارد.

رزماری

عصاره‌ی گیاهی دیگری که می‌تواند گرفتگی عضلات و درد آن‌ها را کاهش بدهد، عصاره رزماری است. تحقیقات نشان داده که عصاره رزماری دارای ترکیبات ضد درد است. به کار بردن عصاره رزماری برای ماساژ، کمک می‌کند تاثیر دارو‌های مسکن بدون نسخه بیشتر شود. مطالعات دیگری نیز نشان داده‌اند عصاره رزماری دارای اثر آنتی اسپاسمودیک بوده و به بهبود جریان خون کمک می‌کند.

بابونه

بابونه یک گیاه طبیعی و درمانگر است که می‌تواند التهاب و درد عضلات را کاهش بدهد. خاصیت ریلکس کننده‌ی بابونه به دلیل فلاونوئید‌هایی است که ویژگی ضد التهابی دارند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند بابونه یک گیاه آنتی اسپاسمودیک با تاثیر آرامشبخش است و به همین دلیل در طب سنتی برای کاهش درد عضلات به کار می‌رود.

کورکومین

خمیر دندان ژله ای کودک بس با طعم توت فرنگی ۸۰ گرم

قیچی اورژانس

تخت ICU-CCU مدل TZ-2500

ماسک دتوکس کدلی ۷۵ میلی لیتر

محصولات پشنهادی فروشگاه وینکل

اگر نیاز دارید التهاب عضلات‌تان را کم کنید و دردشان را تسکین بدهید می‌توانید از کورکومین استفاده کنید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ دریافته مصرف مکمل کورکومین می‌تواند درد و گرفتگی عضلات را بعد از ورزش تسکین بدهد. مصرف دو نیم گرم کورکومین دو بار در روز منجر به کاهش احساس درد بعد از ورزش‌های سنگین شده و به ریکاوری عضلات کمک می‌نماید

آرنیکا

می‌توانید با استفاده از روغن‌های ماساژ حاوی آرنیکا، درد و گرفتگی عضلات را کاهش بدهید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ دریافته گیاه آرنیکا می‌تواند درمانی طبیعی برای تسکین درد عضلانی بعد از ورزش باشد. افرادی که هر ۴ ساعت طی ساعات بیداری خود از کرم حاوی آرنیکا استفاده کرده بودند، درد عضلانی‌شان کاهش قابل توجهی داشت.

روغن شاهدانه

می‌توانید از روغن شاهدانه نیز به عنوان درمانی طبیعی برای شل کردن عضلات و کاهش انقباضات آن استفاده نمایید. شاهدانه حاوی مقادیر کمی THC است که ترکیبی توهم زا بوده و در ماریجوانا وجود دارد. برگ‌های گیاه شاهدانه حاوی ترکیبات ضد درد به نام کانابیدیول هستند.

منیزیم

یکی از متداول‌ترین شل کننده‌های عضلات، مکمل منیزیم است، زیرا انقباضات عضله را تنظیم می‌کند. درصد زیادی از منیزیم بدن در استخوان‌ها و بافت عضله وجود دارد. بدن شما به منیزیم کافی نیاز دارد تا از عملکرد عضلات حمایت کند و آن‌ها دچار اسپاسم و گرفتگی نشوند. برخی از علائم کمبود منیزیم شامل انقباضات عضلانی و سوزن سوزن شدن می‌شود.در صورتی که علت گرفتگی عضلات، کمبود منیزیم باشد مصرف مکمل آن می‌تواند این مشکل را برطرف کند. طبق یافته‌های علمی، مصرف مکمل منیزیم در درمان درد و التهاب عضلانی بعد از ورزش چندان موثر نیست.

والریان

والریان گیاهی است که بابت خواص آرمشبخشی آن شهرت دارد و کمک می‌کند زودتر به خواب بروید. استفاده از والریان به عنوان یک شل کننده‌ی موضعی می‌تواند درد عضلانی را کاهش بدهد. مطالعه‌ای نشان داده استفاده از عصاره والریان دارای خاصیت آنالژزیک بوده و به تاثیر بیشتر دارو‌های ضد التهابی غیراستروئیدی کمک می‌کند.

آب انار

یکی از مکمل‌های طبیعی برای شل کردن عضلات که دردشان را تسکین می‌دهد، آب انار است. آب میوه‌ی انار بسیار سالم است، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست

ماساژ

یکی از بهترین راه‌هایی که عضلات را واقعا از تنش رها می‌کند و دردشان را تسکین می‌دهد ماساژ دادن آنهاست. محققان می‌گویند ساده‌ترین راه تسکین سفتی عضلات، یک ماساژ مناسب است. ماساژ دادن می‌تواند کمک کند گرفتگی عضلات پا، پایین کمر و بالا تنه شل شوند.

البته شما می‌توانید در خانه با افزودن ۲ تا ۳ قطره از یک عصاره‌ی گیاهی مناسب (نعنا فلفلی، رزماری یا اسطوخودوس) به یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا یک روغن حامل دیگر، روغن مناسبی تهیه کرده و عضلات خود را ماساژ بدهید. چند قطره از این روغن را بین دو کف دست خود بریزید و عضله‌ی دردناک را به آرامی ماساژ بدهید.

وان آب گرم یا نمک اپسوم

اگر تمام بدن‌تان درد می‌کند دراز کشیدن در وان آب گرم می‌تواند عضلات دردناک‌تان را تسکین بدهد. مطالعات نشان داده‌اند وان آب گرم می‌تواند عضلات را شل کرده و تنش مفاصل را کاهش بدهد. ضمنا غوطه ور شدن در وان آب گرم پیش از ورزش سنگین نیز می‌تواند ریسک آسیب عضلات و دردناک شدن آن‌ها را پایین بیاورد.

یکی از راه‌های استفاده از وان آب گرم، افزودن نمک اپسوم به آب گرم است. نمک اپسوم در آب گرم می‌تواند درد عضلات بعد از تمرین را تسکین بدهد و ضمنا برای فرونشاندن درد‌های آرتروز یا فیبرومیالژیا نیز سودمند است.

گرما و سرما درمانی

برای تسکین اسپاسم یا گرفتگی عضلات از یک کیسه آب گرم استفاده کنید. اگر به این وسیله دسترسی ندارید، آب داغ تهیه کنید و یک بطری پلاستیکی را با آن پر کنید، آن را در یک حوله بپیچید و آن را روی ناحیه دردناک قرار دهید. گرما به عضلات برای استراحت، تسکین درد و رفع ناراحتی کمک می‌کند.

این راهکار‌ها در بهبود انواع مختلف درد در بسیاری از افراد مؤثر است. اما اگر درد شدید بود یا علائم آن بهتر نشد، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

بعد از ورزش

یادتان باشد استفاده از کیسه یخ بلافاصله بعد از یک ورزش سنگین که احساس می‌کنید فشار زیادی به عضلات شما آمده، می‌تواند مانع گرفتگی و درد عضلات شود.

زمانی که محل آسیب‌دیده بسیار گرم است: گرمای شدید ناحیه آسیب‌دیده به‌دلیل ایجاد عفونت یا التهاب است که با سرد‌کردن آن می‌توانید جلوی گسترش عفونت یا ورم را تا حدود زیادی بگیرید.

در دوران بارداری

گرم‌بودن بیش از حد شکم در زمان حاملگی: بهتر است بدانید که گرمای زیاد ناحیه شکم در دوران حاملگی می‌تواند به جنین آسیب برساند و حتی ممکن است باعث نقص جنین شود؛ پس بهتر است بعد از مشورت با پزشک شکم خود را خنک کنید.

چه مدت وقت برای سرما درمانی داریم

24 تا 48 ساعت اول بعد از آسیب‌دیدگی: دکتر آهلووالیا معتقد است چه قوزک پای شما رگ به رگ شده باشد و چه عضلات‌تان کش آمده باشد، استفاده از یخ در ساعات اولیه آسیب‌دیدگی از التهاب و ورم موضعي جلوگیری می‌کند یک متخصص فیزیوتراپی به نام دکتر هتلر هم معتقد است اگر در ساعات اولیه توسط کیسه یخ جلوی التهاب را نگیرید، درد و ورم شدید باعث ضعیف‌شدن شما شده و حرکت را برای‌تان مشکل خواهد کرد.

گرما

گرما دقیقا برعکس سرما عمل می‌کند. یعنی با باز‌کردن رگ‌های خونی جریان خون را افزایش داده و باعث انتقال سریع‌تر مواد ترمیم‌کننده و مغذی به ناحيه آسيب‌ديده می‌شود که می‌توانند یک ماهیچه منقبض و دردناك را به حالت عادی دربیاورند. همچنین به گفته دکتر هتلر گرم‌کردن محل آسیب‌دیده با تغییر پیام‌هایی که گیرنده‌های عصبی به مغز می‌فرستند باعث کاهش درد می‌شود. شما می‌توانید از یک بالشتک گرم نمدار که مدتی در آب گرم قرار داده‌اید یا یک بالشتک برقی یا بسته‌هایی مثل پاپ‌کورن که در مایکروویو گرم و باز می‌شوند استفاده کنید. یادتان باشد که برای جلوگیری از سوختگی در ابتدا پوست خود را با یک حوله یا پارچه بپوشانید. گرم‌کردن موضعي را بیش از 20 دقیقه ادامه ندهید و بگذارید پوست شما بعد از این زمان کاملا خنک شود. طبق توصیه دکتر هتلر هیچ‌وقت زمانی که خواب هستید از بالشتک گرم استفاده نکنید.

چه زمانی محل آسیب را باید گرم کرد

بعد از گذشت چند روز ورم موضعي کم می‌شود و گرم‌کردن جریان خون را افزایش داده و باعث رساندن مواد ترمیم‌کننده و مغذی به ناحیه آسیب‌دیده می‌شود که نتیجه آن بهبود سریع‌تر آسیب‌دیدگی است. البته به گفته دکتر هتلر زمان مشخصی برای شروع گرم‌کردن وجود ندارد. اگر همچنان سرد کردن درد شما را کم می‌کند به این کار ادامه دهید اما اگر سرد‌كردن ديگر اثری روي موضع دردناك ندارد گرم‌کردن را شروع کنید.

افراد مبتلا به بیماری اختلال وسواس فکری و عملی بخوانند – اختلال وسواس فکری و عملی

حالت های ایستادن – آناتومیکی (تشریحی) و معمولی –

چگونه هوس خوردن هله هوله در نیمه شب را مهار کنید؟ – دلایل متعددی برای تجربه کردن هوس های غذایی وجود دارند

مواد غذایی برای سم زدایی بدن را میشناسید؟ –

فواید تزریق پروژسترون برای خانم ها – از تزریق پروژسترون بیشتر بدانید

مکانیسم اثر و موارد مصرف قرص متیل دوپا و عوارض مصرف این دارو – قرص متیل دوپا چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

معرفی قرص ناراتریپتان برای درمان میگرن – موارد مصرف و عوارض جانبی ناراتریپتان





:: برچسب‌ها: درمان گرفتگی عضلات, تسکین دردهای موضعی, ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 1 خرداد 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی